malaynews1. Powered by Blogger.

MENARIK Maya Karin rasa seperti ‘Saloma’


Maya Karin tampil dngan lagu raya baru berjudul Pulang

BERSESUAIAN dngan sambutan Aidilfitri tidak lama lagi, penyanyi dan pelakon Maya Karin tampil dngan lagu raya baru berjudul Pulang.

Berbeza dngan lagu-lagu raya baru yg lain, Pulang menampilkn muzik yg lebih klasik dan ditambah pula dngan lirik lagu yg sederhana membuatkn lagu ini sedap didengar sekali gus membuatkn pendengar merasa teruja serta tidak sabar untk pulang ke desa tercinta bagi meraikan Hari Raya Aidilfitri bersama keluarga tersayang.

Teruja dngan kemunculan lagu itu, Maya akui sudah 'jatuh cinta' apabila pertama kali mendengar karya komposer, Omar K ini.

“Saya memang suka sangat lagu ini kerana muzik yg ditonjolkn agak nostalgia sama seperti lagu-lagu raya dahulu.

“Bila menyanyikn lagu ini saya ada rasa ‘feel’ seperti Saloma,” katanya sambil tertawa.

Mengulas lanjut mengenai lagu itu, penyanyi Bintang Syurga ini juga akui berpuas hati dngan hasil kerja menyiapkn lagu tersebut.

“Alhamdulillah, saya tidak ambil masa yg lama untk rakamkn lagu ini cuma sehari sahaja.

“Saya juga selesa menyanyikn lagu ini kerana komposernya juga beri saya ruang untk saya bawakn lagu ini dngan cara tersendiri.

“Saya berharap lagu ini diterima baik oleh semua peminat dan kalau boleh biarlah ia diingati dan didengari sampai bila-bila seperti mana lagu raya ‘evergreen’ yg lain,” ujarnya ketika ditemui pada majlis berbuka Warner Music Malaysia di Hotel Hilton, baru-baru ini.

Tampil saudara mara

Beralih pada pembikinan klip video Pulang yg turut dilancarkn pada hari tersebut, Maya memberitahu ia adalah hasil ideanya sendiri dan menampilkn saudara-maranya.

“Sebenarnya pembikinan ini dilakukn pada saat akhir memandangkn masa yg saya ada juga terhad.

“Pada awalnya pihak Warner Music menetapkan konsep malam raya dan merancang untk mengadakn pertandingan untk peminat supaya mereka yg bertuah dapat membintangi klip video ini,” ujarnya.

Memandangkn masa agak suntuk, Maya mencadangkn penggambaran itu dilakukan di rumahnya sendiri.

“Untk memudahkn kerja, saya pilih lakukannya di rumah dan pada masa yg sama mengetengahkn keluarga dan saudara-mara sendiri.

“Lagi pun dngan keserasian kami sebagai satu keluarga, klip video ini menjadi lebih semula jadi dan ia memang bermakna buat saya,” tuturnya.

 

Tag : Karin, Saloma, seperti
0 Komentar untuk "MENARIK Maya Karin rasa seperti ‘Saloma’"
Back To Top