malaynews1. Powered by Blogger.

TERKINI Ifa Raziah Saya Rasa Sakit Sangat


Ifa Raziah kini semakin stabil.

"Saya rasa sakit sangat sekarang ini...," itulah kata-kata Ifa Raziah ketika dihubungi mStar Online pada Selasa bagi menggambarkn keadaanya selepas menjalani pembedahan membuang ketulan pada payudaranya yg dilakukn di Pusat Perubatan Beverly Willshire, Jalan Tun Razak dekat sini, pada Isnin.

Dalam perbualn singkat itu Ifa, 39, berkata, dia tidak dapat berborak panjang kerana keadaanya begitu lemah selain mahu memakn ubat.

Sementara itu suaminya Mohd Yani Abdul Rahman berkata, Ifa berada dalm keadaan stabil dan sudah sedar diri pada pukul 10 malam Isnin selepas menjalani pembedahan selama tujuh jam.

"Dia lebih baik sekarang dan sudah boleh bercakap, dia juga mengadu masih berasa sakit akibat pembedahn semalam (Isnin).

"Mungkin dalm empat hari dia akan mendapat rawatan di sini sebelum dibenarkn keluar," katanya.



Sebelum ini, pada tahun 2011, Ifa dijangkiti virus di bahagian payudara sehingga membuatkn payudaranya membengkak dan ada ketulan.

Dalm pada itu, Mohd Yani berkata, rawatan susulan akn terus dilakukn bagi memastikn ketumbuhn tersebut tidak wujud semula.

"Ketumbuhn tersebut dikesan pada tahun 2011 lagi tetapi doktor beritahu ia tidak bahaya dan boleh dibuang apabila ia besar.

"Pembedahn semalam adalah untk buang ketumbuhn tersebut dan dalm masa yg sama memasukkn implan ke dalm payudara agar tidak kendur," katanya.

Sementara itu, Yani berkata, Ifa memilih bulan Ramadan bagi menjalani pembedahn tersebut memandangkn pada bulan ini aktiviti seni agak terbatas.

Ia juga membolehkn Ifa berehat panjang sebelum aktif semula melakukn persembahan.

"Kita buat bulan Ramadan kerana aktiviti seni tidak banyak dan membolehkn Ifa berehat panjang.

"Itu pun akhir Ramadan sudah ada beberapa tawaran persembahan di Singapura, tengok keadaan dia nanti bagaimana," katanya.

 

Tag : Raziah, Sakit, sangat
0 Komentar untuk "TERKINI Ifa Raziah Saya Rasa Sakit Sangat"
Back To Top