malaynews1. Powered by Blogger.

MENARIK Berhijab Tak Wajib & Rasulullah Tak Di Jamin Masuk Syurga? - Quraish Shihab

Quraish Shihab sering mengeluarkn agak kontroversi, sebelum ini Quraish Shihab pernah mengeluarkn pernyataan bahwa berhijab tidak wajib, terkini beliau mengeluarkn kenyataan Nabi Muhammad S.A.W tidak pernah mendapat jaminan surga. Akibat kenyataan beliau, Quraish Shibab menerima kecaman dari ribuan pengguna sosial.


Berhijab Tak Wajib & Rasulullah Tak Di Jamin Masuk Syurga - Quraish Shihab

Terdahulu, dalm satu program Tafsir Al-Misbah yg disiarkn Metro TV pada 12 Julai 2014, Quraish Shihab dngan tegas menyatakn bahawa Nabi Muhammad S.A.W tidak mendapat jaminan akn terus masuk syurga dari Allah S.W.T, kerana padanya syurga adalah hak Allah Ta’ala.

Salah seorng penonton video di laman youtoube,Sugiarto A. Santoso menyatakan,‘Bahaya ni bapak, saya ini orng awam dalm agama tapi kalau soal nabi bagi saya FINAL, orng sempurna utusan ALLAH dan dijamin surgaNya.”

Seorng lagi pengguna yg menggunakn nama Pin Dana memberikn komen dngan keras, “Smoga Allah melaknat orang2 yg mempermainkan agamanya seperti orang yg 1 ini,” tegasnya.

Video mengenai berhijab tidak wajib keatas kaum muslimah oleh Quraish Shihab.


Sementara itu di media sosial Facebook, kecaman demi kecaman terus ditujukn kepda Prof Quraish Shihab.

“Mungkin dia anggap dia yg paling pantes masuk surga…laknatullah,” ujar pengguna Facebook menggunakn nama Abu Zoelfa.

Seorng lagi, Ady Al Qarni berkata, “Mestinya kalau ada dakwah dngan materi sesat seperti ini… diberi warning oleh MUI, di cabut HAKnya untk berdakwah sampai ia bertaubat… yg seprti ini kerusakannya lebih BERBAHAYA untk orng banyak.. apalagi menyangkut AQIDAH,” tegasnya.

Kenyataan kontroversi Quraish Shihab ini dirakam oleh seseorng bernama Erwin Sattar yg telah dimuatnaik ke laman Youtube pada tarikh13 Julai 2014. Sehingga berita ini dibuat, video tersebut telah ditonton 7 ribu orng lebih.


Sedikit info tentang Prof Quraisy Shihab:



  • Muhammad Quraish Shihab berasal dari keluarga keturunan Arab Quraisy - Bugis . 

  • Ayahnya, Prof. Abdurrahman Shihab adalah seorang ulama dan guru besar dalam bidang tafsir Al Quran. M.Quraish Shihab juga dikenal sebagai penulis dan penceramah yang handal. Selain itu, beliau turut dikenali sebagai salah seorang pakar rujukan al-Qur'an di Indonesia, kemampuannya menerjemahkan dan meyampaikan pesan-pesan al-Qur'an dalam konteks terkini membuatnya lebih terkenal dan lebih unggul daripada pakar al-Qur'an lainnya. 

  • Beliau juga aktif menulis buku, sehingga kini sebanyak 51 buah buku agama telah dihasilkan. 

  • Dalam pada itu, Majlis Ulama Indonesia (MUI) Pusat tahun 1984, pernah menegaskan Prof Quraish Shihab merupakan salah seorang pendukung sejati kelompok sesat Syi’ah di Indonesia. 






 
0 Komentar untuk "MENARIK Berhijab Tak Wajib & Rasulullah Tak Di Jamin Masuk Syurga? - Quraish Shihab"
Back To Top