malaynews1. Powered by Blogger.

Bahaya Bagi Wanita Yang Tidak Bertudung Dan Berpakaian Ketat




Rasulullah bersabda, “Para wanita yg berpakaian tetapi (pada hakikatnya) telanjang, lenggak-lengkok, kepala mereka seperti punuk unta, mereka tidak akan masuk syurga & tidak mencium semerbak harumnya (HR. Abu Daud)
Rasulullah bersabda,” Tidak diterima solat wanita dewasa kecuali yg memakai khimar (tudung) (HR. Ahmad, Abu Daud, Tirmidzi, bn Majah)

Kajian ilmiah kontemporari telah mendapati perempuan yg tidak bertudung atau berpakaian tetapi ketat, atau telus, akan mengalami pelbagai penyakit kanser di bahagian anggota tubuhnya yg terbuka & yg mengenakan pakaian ketat-ketat. Majalah perubatan Britain mengeluarkan hasil kajian ilmiah ini dengan mengutip beberapa fakta, antaranya bahawa kanser milanoma pada usia awal, & semakin bertambah & merebak sehingga di kaki.

Sebab utama penyakit kanser ini adalah pakaian ketat yg dikenakan oleh perempuan di bawah terik matahari dalam waktu yg panjang selepas bertahun-tahun. Sarung kaki nilon yg mereka kenakan tidak sedikitpun bermanfaat dalam menjaga kaki mereka dari kanser.

Majalah perubatan Britain tersebut telah pun telah melakukan undian tentang penyakit milanoma ini, & seolah keadaan mereka mirip dengan keadaan orang-orang penderhaka (orang-orang kafir Arab) yg di da’wahi oleh Rasulullah.

Tentang hal ini Allah berfirman:
“Dan ingatlah ketika mereka katakan: Ya Allah andai hal ini (Al-Qur’an) adalah benar dari sisimu, maka hujanilah kami dengan batu dari langit atau datangkanlah kepada kami azab yg pedih” (Surah Al-Anfaal: 32)
Dan sungguh telah datang azab yg pedih ataupun yg lebih ringan dari hal itu, iaitu kanser di mana kanser itu adalah seganas-ganasnya kanser dari pelbagai kanser. Penyakit ini merupakan akibat dari sengatan matahari yg mengandungi ultra violet dalam waktu yg panjang disetiap pakaian yg ketat, pakaian pantai (yg biasa dipakai orang-orang kafir ketika di pantai dan berjemur di sana) yg mereka kenakan. Penyakit ini terkadang mengenai seluruh tubuh & dengan kadar yg berbeza-beza. Gejala awal adalah seperti bulatan berwarna hitam agak lebar.

Kadang-kadang berupa bulatan kecil saja, kebanyakan di kawasan kaki atau betis & di kawasan sekitar mata, kemudian merebak ke seluruh bahagian tubuh disertai pertumbuhan di kawasan yg biasa dilihat, pertautan limpa (kawasan di atas paha), & menyerang darah, & menetap di hati serta merosakkannya.
Ia juga boleh menyerang janin di dalam rahim ibu yang sedang mengandung. Orang yg menderita kanser ini tidak akan hidup lama.

Dari sini, kita mengetahui hikmah yg agung anatomi tubuh manusia di dalam perspektif Islam tentang perempuan-perempuan yg melanggar batas-batas syariat iaitu bahawa model pakaian perempuan yg benar adalah yg menutupi seluruh tubuhnya, tidak ketat, tidak telus, kecuali wajah & telapak tangan.

Semakin jelaslah bahawa pakaian yg sederhana & sopan adalah upaya preventif yg paling bagus agar tidak terkena “azab dunia” seperti penyakit tersebut di atas, apalagi azab akhirat yg jauh lebih dahsyat & pedih. Kemudian, apakah setelah adanya kesaksian dari ilmu pengetahuan kontemporari ini-padahal sudah ada penegasan hukum syari’at yg bijak sejak 14 abad silam-kita akan tetap tidak berpakaian yg baik (tudung), bahkan malah tetap bertabarruj ???

Tag : Islam
0 Komentar untuk "Bahaya Bagi Wanita Yang Tidak Bertudung Dan Berpakaian Ketat"
Back To Top