malaynews1. Powered by Blogger.

WOW!!! Ebby Yus Kini Bergelar Usahawan Berjaya, Miliki Mercedes Benz Sport


Setelah lebih tiga dekad bergelumang dalam dunia seni sebagai pelakon, Ebby Yus kini mungkin sudah boleh menarik nafas lega dengan rezeki yg dikurniakan padanya.

Walaupun kemewahan yg dimiliki Ebby Yus atau nama sebenarnya, Muhammad Yunus Abdul Rashid, 47, bukan dari bidang seni namun dia memperolehinya daripada titik peluhnya sendiri. 

membuktikan kegigihannya membawakan hasil dan buktinya, dia kini bergaya dengan memiliki kereta mewah edisi sport Mercedez Benz.

Foto Ebby Yus disamping kereta sport berwarna putih dengan plat ABY444 itu kini tersebar di Internet.

Ternyata keazaman yg dimiliki oleh Ebby boleh dibanggakan apabila Restoran Adam Lai iaitu restoran yg menyediakan hidangan Cina Muslim yg terletak di Shah Alam, Sri Gombak dan Wangsa Melawati sentiasa tidak menang tangan menerima kunjungan pengunjung setia restoren tersebut.

Walaupun begitu, khabarnya dia masih lagi aktif menerima tawaran di bidang seni yg telah diceburinya sejak 1983 itu.

Pelawak yg sering tampil dengan loghat negeri kelahirannya, Negeri Sembilan itu masih lagi bujang dan selepas ini pasti ramai yg akan memburunya apabila melihat kejayaannya kini sebagai usahawan.

Tetapi semua hasil ini tidak akan datang tanpa usaha keras daripada Ebby Yus yg sudah biasa berniaga walaupun ketika sudah menjadi pelakon.

Dia sebelum ini pernah dilaporkan berniaga secara kecil-kecilan dengan berniaga petai walaupun setelah bergelar pelakon.

 

0 Komentar untuk "WOW!!! Ebby Yus Kini Bergelar Usahawan Berjaya, Miliki Mercedes Benz Sport"
Back To Top