malaynews1. Powered by Blogger.

SEMASA Lelaki Warga Emas Maafkan Wanita Mengamuk, Enggan Report Polis

Lelaki warga emas yg dikatakn telah melanggar kereta Peugeot 208 milik seorng wanita di Kuantan pada Isnin lalu sehingga menyebabkn pemilik kereta tersebut mengamuk sambil mengeluarkn pengunci stereng sebagai ancaman kepda lelaki warga emas tersebut difahamkn telah memaafkn perbuatan wanita berkenaan.


Lelaki Warga Emas Maafkan Wanita Mengamuk, Enggan Report Polis

Ketua Polis Daerah Kuantan, ACP Abd Aziz Salleh berkata lelaki warga emas dalm lingkungan awal 60an itu memandu kereta Proton Wira dan secara tidak sengaja terlanggar kereta wanita dalm lingjkungan akhir 20an berkenaan di sebuah tempat letak kereta di daerah tersebut.

“Wanita itu sudah pun membuat laporan polis berkenaan kemalangan itu namun lelaki tersebut tidak mahu membuat laporan polis kerana tidak mahu memanjangkn perkara tersebut malah dia juga telah memaafkn perbuatan wanita berkenaan,” kata Abd Aziz ketika dihubungi Astro AWANI.

Abd Aziz turut menjelaskn bahawa perkara ini masih lagi disiasat dan akn memanggil kedua-dua wanita dan lelaki warga emas berkenaan untk tujuan siasatan.

Insiden kemalangan kecil yg berlaku pada tengah hari 14 Julai tersebut telah menaikkn darah wanita berkenaan menyebabkn dia mengeluarkn pengunci stereng dan cuba bersemuka dngan lelaki tersebut.

Kejadian tersebut dirakam oleh orng awam yg berada di tempat kejadian sehingga video berdurasi 2.33 yG dimuat naik di laman sosial seperti Facebook, Twitter dan juga YouTube menjadi ‘viral’ dan ‘trending’.

 

Malah, apa yg lebih dikesalkn dalam video berkenaan wanita itu turut memaki hamun lelaki berkenaan dngan kata-kata nista seperti  “Ini kereta barulah bodoh!” sambil menghentak pengunci stereng yg dipegangnya itu ke kereta milik lelaki warga emas berkenaan.

Selain itu cacian seperti “I don’t care, pay me RM2000 now!”, “you very stupid!” dan kata cacian berbaur perkauman kedengaran di penghujung video tersebut.

Sementara itu dalm satu majlis yg berlainan, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar memberitahu pemberita bahawa polis akn mengambil tindakan terhadap wanita tersebut.

“Sudah tentu itu bukanlah cara yg sepatutnya untk menyelesaikn masalah tersebut dan undang-undang tidak boleh diletakkn di tangan sendiri,” katanya.

Tambahnya lagi, pihaknya telah melihat video tersebut dan wanita berkenaan ternyata menunjukkn sikapnya sebagai seorng pembuli jalan raya dan satu laporan polis akn dibuat terhadap wanita berkenaan.

“Tidak kiralah sama ada lelaki berkenaan ada membuat laporan polis atau tidak, kita akn mengambil tindakan terhadap wanita itu,”.


0 Komentar untuk "SEMASA Lelaki Warga Emas Maafkan Wanita Mengamuk, Enggan Report Polis"
Back To Top