malaynews1. Powered by Blogger.

PELIK Budak Terjaga Dari Mati Kini Mati Kali Kedua

Seorng kanak-kanak berusia tiga tahun yg terjaga ketika disiapkn untk dikebumikn, semalam dilapor mati sekali lagi akhirnya.


Budak Terjaga Dari Mati Kini Mati Kali Kedua

Kanak-kanak dari Zamboanga del Sur di selatan Filipina itu sebelum ini disahkn mati di sebuah hospital Jumaat lalu akibat demam dan keluarganya segera membuat persiapan untk mengebumiknnya.

Bagaimanapun, kanak-kanak perempuan itu dilapor bernafas semula ketika mayatnya diletakkn di sebuah gereja untk upacara keagamaan sebelum dikebumikn.

Detik dia bernafas semula itu dan ketika dikeluarkn dari keranda dirakam oleh seorng anggota keluarganya yg hadir pada majlis untk menyiapkn pengebumiannya itu.



Seorang jiran menyedari kepala kanak-kanak itu bergerak ketika menjenguk mayatnya.

Selepas dibawa keluar dari keranda, kanak-kanak berkenaan diberi minum dan dibawa ke hospital sebelum pulang bersama-sama ibu bapanya.

Bagaimanapun, laporan terbaru semalam menyatakn, umur kanak-kanak itu tidak panjang dan disahkn mati sekali lagi.

Ini bukan kes pertama orng yg diisytiharkn mati hidup semula ketika persiapan dilakukn untk mengebumikan mereka.

Di Zimbabwe, orng ramai bertempiaran lari apabila Brighton Dama Zanthe, 34, dilihat bergerak di dalam kerandanya.



Di Lexington, Mississippi, Walter Williams bangkit ketika mayatnya hendak dikeluarkn dari beg mayat selepas diiystihar mati selepas alat perentak jantungnya terhenti.

Di Belem, utara Brazil pula, seorng kanak-kanak berusia dua tahun, Kelvin Santos terjaga dan meminta segelas air ketika keluarganya bersiap untk mengebumikannya.

Bagaimanapun, dia baring semula dan disahkn mati untk kali kedua.

Seorng pelayan di Mesir pula bangun sejurus sebelum dikebumikn apabila doktor mengisytiharkn dia mati akibat sakit jantung.- AFP

Tag : Budak, Kedua, Terjaga
0 Komentar untuk "PELIK Budak Terjaga Dari Mati Kini Mati Kali Kedua"
Back To Top