malaynews1. Powered by Blogger.

BERITA Penyampai Berita Amerika Kutuk Kekejaman Zionis Yahudi

Jutaan penduduk dunia ketika ini membantah dan menentang kekejaman tentera rejim israel yg sudah berterusan membedil warganegara Palestin sejak minggu lepas sehingga korban mencecah angka 172 orng.


Malam Lailatul Qadar

Sudah pastinya, sebaik artikel ini ditulis angka kematian rakyat tidak berdosa di bumi Gaza terus bertambah.

Pengendali laman Facebook; Muslim Care Malaysia Society hari ini berkongsi sebuah video menunjukkn penyampai berita laman web www.rt.com di Amerika, 

Abby Martin yg jelas menyuarakn kemarahannya kepda israel.

Abby dilihat berang dngan kenyataan yg dikeluarkn jurucakap White House di Washington DC, yg mahu pejuang Hamas menghentikn serangan roket berterusan ke Gaza.

Selain itu, beliau juga menyelar White House yg mahukn perdana menteri israel, Benjamin Netanyahu bertindak menghadapi serangan Hamas itu dngan bertanggungjawab.

Beliau turut menjelaskn kenyataan sebenar yg dialami penduduk Gaza apabila ratusan penduduk Gaza terbunuh ekoran serangan Zionis yg didakwa dilaksanakn untk membendung serangan roket dari Gaza.

“Bertindak secara bertanggungjawab? Saya mesti berada di alam dongeng sekarang kerana bagi saya ia adalah hukuman terkumpul yg kepda seluruh penduduk Gaza, bertentangan dngan “bertindak secara bertanggungjawab,” kata Abby.

Abby berkata laporan yg dikeluarkn oleh media Amerika Syarikat tidak boleh diharapkn melaporkan kebenaran kerana mereka sebenarnya ‘bertugas’ sebagai jurutaip kerajaan pimpinan Presiden Barrack Obama.

Menurut beliau, pada peringkat awal serangan zionis laknat sudah pun membedil 200 sasaran di Gaza dngan lapan kanak-kanak terbunuh, apa yg boleh termampu dibalas oleh Hamas hanyalah menembak roket ke Israel bagi mempertahankn tanah air mereka


 

0 Komentar untuk "BERITA Penyampai Berita Amerika Kutuk Kekejaman Zionis Yahudi"
Back To Top