malaynews1. Powered by Blogger.

BERITA Akibat Menghina Agama Islam Lelaki Cina ini Diculik dan Dibelasah







Sememangnya agama merupakn suatu sensitiviti yg tidak patut kita kacau. Hal ini kerana agama melibatkn kepercayaan dan apabila seseorng itu mencabar kepercayaan sesuatu agama sudah pasti orng ramai akan marah. Seperti kisah yg berlaku ini. Ng Mun Tatt, 24, Seorng pekerja CyberCafe Setiawangsa telah diculik di hadapan sebuah restoran di Taman Sri Muda, Shah Alam, oleh lapan lelaki dngan menaiki sebuah kereta jenis Toyota Alphard kerana dipercayai telah menghina Islam.

Berita ini gempar di dalm saluran TerengganuToday. Menurut sumber yg diterima dari TerengganuToday, semasa kejadian, remaja berbangsa Cina itu sedang makan bersama teman wanitanya sekitar pukul tiga pagi. Teman wanita mangsa bagaimanapun tidak dilarikn atau diapa-apakan. Turut dikatakn, barang berharga milik lelaki itu seperti beg duit, telefon bimbit dan rantai emas dikembalikn kepada teman wanita mangsa semasa mangsa dilarikn. Inilah padah akibat menghina agama lain.

Seluar, baju dan pakaian dalm dilarikn Toyota Alphard terbabit. Mangsa mendakwa, badannya diconteng oleh suspek kerana perbuatan remaja Cina itu yg mengaku “MENGHINA ORANG MELAYU DAN ISLAM DI LAMAN SOSIAL SEPERTI FACEBOOK DAN TWITTER”

Menurut info juga, mangsa juga mengaku telah mencampakkn bangkai babi di hadapan rumah dan surau orng Islam yg menjadi sasaran parti DAP untk cetuskan ketegangan kaum dan agama. Menurut sumber lagi, sehingga kini hanya satu laporan polis dibuat oleh orng awam yg menemui mangsa.



 

0 Komentar untuk "BERITA Akibat Menghina Agama Islam Lelaki Cina ini Diculik dan Dibelasah"
Back To Top