malaynews1. Powered by Blogger.

ALHAMDULILAH Ziana Ziana kini berhijab penuh



ALHAMDULILLAH semakin ramai artis wanita Malaysia kini yg berhijrah untk mengenakn hijab sepenuhnya sebagaimana yg dituntut oleh ajaran Islam.

Selepas Neelofa tampil ayu dngan berhijab penuh, terbaru penyanyi bersuara lantang, Ziana Zain turut tampil mengenakn hijab.

Ziana Zain atau nama sebenarnya Siti Roziana Zain, 46, ketika hadir menjayakn rakaman MeleTop Raya Astro baru-baru ini, mengesahkn bahawa imej baharu tersebut sebagai penghijrahan kekalnya sehingga ke akhir hayat.

“Ini adalah hadiah yg ALLAH SWT berikn kepda saya, sebuah ganjaran yg dijanjikn setelah tidak putus-putus doa daripada peminat, kawan-kawan dan yg paling termakbul adalah doa kedua ibu bapa saya.

“Alhamdulillah, saya kira ini adalah hadiah terbesar buat saya daripada ALLAH SWT di hari baik dan bulan mulia ini. Bermula hari Nuzul al-Quran, secara terbuka saya mahu mengumumkn kini sudah berhijab sepenuhnya.

“ALLAH SWT telah berikn apa yg mereka semua mohon, sementara itu juga dibukakn pintu hati saya menerima syariat agama ini. Setelah beberapa tahun saya memasang niat, akhirnya hari yg dinanti sudah tiba. Perasaan yg datang itu bukan rasa yg biasa tetapi kuasa yg luar biasa” kata Ziana yg dipetik menerusi kenyataannya di sebuah portal.



Terdahulu desas desus yg memperkatakn mengenai Ziana yg mula berhijab sempena bulan Ramadan hangat diperkatakn, kerana beberapa keping gambar di laman sosial menunjukn Ziana lengkap memakai hijab tersebar, dan ada yg mengatakn bahawa Ziana sudah mula mengenakn hijab, namun tidak ada kenyataan yg dibuat olehnya.

Mengulas lanjut Ziana berkata beliau tidak risau dngan rezeki dalm kariernya selepas ini dan percaya semua itu di tangan Tuhan dan beliau hanya melaksanakn perintah-Nya.

“Perkara ini semua rezeki ALLAH. Tidak kira bertudung atau tidak, kenapa harus kita takut dngan momokan tentang tawaran yg akn berkurangan? Saya cuma jalankn perintah ALLAH. Lagipun saya lihat peminat juga menyokong penghijrahan seseorng artis,” ujarnya.

 

Tag : Berhijab, penuh, Ziana
0 Komentar untuk "ALHAMDULILAH Ziana Ziana kini berhijab penuh"
Back To Top