malaynews1. Powered by Blogger.

Emma Rela Masuk Neraka Dari Berkemban



Kebanyakan isu kontroversi yg timbul daripada kenyataan berkaitan agama mudah sahaja puncanya – ia berlaku apabila ada pihak tidak mahu terima hukum agama dan kehendak dalam hidup kadangkala umpama minyak dan air yg tidak boleh bercampur.

Dalam erti kata lain, tidak ada gunanya berdebat jika seorang bercakap tentang hukum Islam manakala seorang lain sedang mempertahankan adat. Itulah yg boleh dikaitkan tentang isu kemban dalam terbaru Erma Fatima berjudul Takhta 3 Ratu yg menjadi polemik baru-baru ini.


Dalam drama lakonan bintang hebat seperti Erra Fazira, Awie dan Ellie Suriati ini; watak perempuan digambarkan berkemban sebagai pakaian pada zaman pemerintahan Sultan Mansur sekitar 1546.

Rata-rata menganggap pakaian yg cuma berkemban dalam drama ini perlu ditukar kerana tidak sesuai untuk ditayangkan kepada umum apatah lagi pelakon dan penonton kebanyakannya beragama Islam, begitu juga pengarahnya.

Bagaimanapun Erma berkeras, kemban tetap diteruskan dalam dramanya ini kerana itulah realiti kehidupan masyarakat pada masa itu. Pendirian ini turut disuarakan Erma menerusi status Instagram berbunyi:








Tag : Isu Semasa
0 Komentar untuk "Emma Rela Masuk Neraka Dari Berkemban"
Back To Top